Manifest

Waarom zijn wij zo verliefd op ons vak?

School is tien maanden van het jaar je tweede thuis. Het is een plek waar je jezelf moet kunnen zijn, maar ook waar je kunt ontdekken wie je bent. Waar je plezier hebt, maar waar je ook moeilijke momenten beleeft. Jij moet je op je gemak voelen. Want één dag met tegenzin naar school gaan, vinden wij eigenlijk al te veel.

De Willem de Zwijger is een christelijke school. We accepteren je zoals je bent, want wij geloven dat God iedereen uniek heeft gemaakt. Soms heb je een goed gesprek nodig, en soms is ‘goedemorgen’ al genoeg. Wat je ook nodig hebt, we willen dat je gezien wordt. We geven je de ruimte, maar… we stellen grenzen waar nodig. Zo laten we elkaar groeien.

Wij zorgen samen met jou, dat jij jezelf leert kennen. Wie ben je, wat wil je en wat kun je? We ontdekken samen de dingen waar je goed in bent en die je minder liggen. Je leert om jezelf te zijn én jezelf te waarderen. Fouten maken mag, dat is waar je van leert.

Samen werken aan jouw ontwikkeling is een proces van vallen en opstaan. En iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier. Iedereen is namelijk anders. We leren net zoveel van jou, als jij van ons. Dat maakt onze school juist zo mooi.

Dus waarom zijn wij zo verliefd op ons vak?
Omdat er niets mooiers is dan te zien dat jij, door je tijd bij ons, jezelf hebt leren kennen. Dat je de vaardigheden in handen hebt gekregen om je staande te houden in de maatschappij. Dat je weet dat jij van toegevoegde waarde bent. Niets is toffer dan te zien dat jij de uitdaging aangaat en jezelf verbaast met wat je kan.

JIJ BENT WAAROM!

CSG Willem de Zwijger